Bardzo wiele osób — właścicieli firm, blogerów zadanie to pytanie. Ile kosztuje reklama na Facebooku? To dobre pytanie, jednak bardzo trudno na nie udzielić odpowiedzi. Głównie dlatego, że Facebook nie pomaga zrozumieć swojego systemu. Nie umożliwia też przewidzieć, ile reklama na Facebooku będzie nas kosztować. Należy pamiętać, że reklamy na Facebooku działają w systemie aukcyjnym. Dlatego stawki poszczególnych reklamodawców. A nawet pojedynczych kreacji reklamowych mogą się od siebie różnić. I to dość znacznie. Facebook przy wycenie reklamy, bierze pod uwagę wiele czynników. Są czynniki reklamy na które mamy wpływ. Są też takie, na które wpływu nie mamy. Warto jednak mieć wiedzę na ich temat. Dzięki temu możemy starać się obniżyć stawki. Prowadząc testy A/B.

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Jakie znaczenie ma umiejscowienie reklamy na cenę?

Każde ustawienie ma lub może mieć wpływ. Również na to ile reklama na Facebooku będzie nas kosztować. Niewielka zmiana jednego czynnika może podnieść lub obniżyć koszty za kliknięcie, lead czy zakup. Czynników, które mają wpływ, jest wiele. Spore znaczenie ma wybór celu reklamowego oraz umiejscowienie reklamy na FB.

Przykładem takiej kampanii może być generowanie wejść na stronę. Z jednego z dwóch celów reklamowych. Jednym celem jest Ruch, drugim Zasięg. Przeprowadzenie testów może pokazać nam, że cena za reklamy na Facebooku w każdym wypadku będzie inna. Jedna z nich będzie zdobywała użytkowników taniej od drugiej. Uwaga, nie zawsze będzie to Ruch.

Kolejnym przykładem różnic w kosztach będzie umiejscowienie wyświetlania reklamy oraz urządzenia. Po wielu testach widać, że wejścia użytkowników z urządzeń mobilnych są tańsze niż z komputerów. Te same wnioski można zauważyć przy wyświetlaniu kampanii w innym miejscu docelowym. Często prawa kolumna na Facebooku również jest tańsza.

Reklama na Facebooku — cena grupy docelowej

To ile będzie nas kosztować reklama na FB, zależne jest również od grupy docelowej. Należy pamiętać, że na cenę reklamy na Facebooku ma wielkość grupy odbiorców. Jeśli nasz grupa odbiorców zastosowana w reklamie jest zbyt szeroka, koszty będą wyższe. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie przyłożyłeś się wystarczająco do jej stworzenia. Nie sprecyzowałeś odbiorców. Przez mało sprecyzowanie reklamy, zobaczą ją osoby, które nie są nią zainteresowani. Facebook uznaje to za zbrodnię. Zbrodnię, która wymaga największego wymiaru kary — wysokich stawek za kliknięcie.

W takim razie wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie wąska grupa docelowa reklamy na Facebooku. Jednak to również może przysporzyć nam problemów. Jeśli nasza grupa docelowa będzie zbyt wąska, będzie mało zaangażowana. To będzie zatem miało również wpływ na koszty. Będą wyższe.

Koszy reklamy na Facebooku jest zależny, również od naszej konkurencji. Facebook pokazuje określoną liczbę reklam użytkownikom w ciągu dnia. W związku z tym podejmuje decyzje, czyje reklamy wyświetlić. Wybierze te najlepsze!

Są na Facebooku grupy docelowe z mniejszą ilością reklamodawców lub są odpowiednio duże. Dzięki temu dla każdego znajdzie się miejsce. Wówczas koszty reklamy na Facebooku będą mniejsze. Są jednak grupy docelowe — specjalistyczne z dużą konkurencją. W takim wypadku poniżej pewnej kwoty nie uda na się zejść. Kwoty za kliknięcie są kilkukrotnie wyższe niż w innej grupie odbiorców reklamy.

Jak oszacować wydatki na reklamę na Facebooku?

Cena reklamy na Facebooku zależna jest od twojego budżetu. Czyli kwoty, jaką chcesz na reklamę wydać. Ważne są ustawienia, czy deklarujesz kwotę dzienną, jaką przeznaczasz na reklamę i kwotą budżetu całkowitego. Kolejny wpływ na kwotę ma stawka za aukcję. Może być ona automatyczna lub ręczna. Facebook w swoich reklamach daje nam możliwość sterowania tymi wartościami.

Facebook za każdym razem dokonuje estymacji za Ciebie. Sugeruje Ci, ile powinieneś przeznaczyć na reklamę i co za tą kwotę możesz otrzymać. Jednak te wartości są mocno uśrednione i nie należy się nimi sugerować. Prawdziwe koszty reklamy na Facebook poznasz dopiero po przeanalizowaniu kilku własnych kampanii. I przetestowaniu ustawień i grup docelowych.

Koszty reklamy na Facebooku i Instagramie mogą również się od siebie różnić. Dlatego warto testować. Dzięki testom możemy sprawdzić która reklama jest lepsza. I tańsza jednocześnie. W wielu branżach reklama na Instagramie jest dużo bardziej opłacalna. Reklama na Facebooku to krok po kroku analiza wyników. Tylko tak możemy znaleźć na nią złoty środek.