Fitness – jak zacząć?

3
138
fitness

Większość z nas chciałaby mieć atrakcyjne ciało i zadbać przy okazji o własne samopoczucie, lecz zabranie się za treningi sprawia często spory kłopot. Jak rozpocząć swoją przygodę z fitnessem i nie wypalić się po paru pierwszych dniach ćwiczeń?

Dbaj o motywację

Jeżeli nie jesteś osobą aktywną, lecz chcesz to zmienić, to przede wszystkim zadaj sobie pytanie dlaczego chcesz to zrobić i co może być odpowiednim motywatorem. Dla jednych będzie to osiągnięcie wymarzonej sylwetki, a dla innych pokonywanie własnych barier. Dlatego warto rozpocząć od postawienia sobie jakiegoś określonego celu, do którego będziemy dążyć. Następnie postaw sobie mniejsze cele, takie jak liczba dni w tygodniu, które przeznaczysz na treningi. Jeśli dopiero zaczynasz to postaw na realny cel, na przykład trzech czy czterech dni w trakcie tygodnia – jeśli od razu będziesz chciał rozpocząć od codziennych ćwiczeń, zapewne szybko się wypalisz. Podchodząc do tego stopniowo wkrótce sam zaczniesz zwiększać intensywność i dotrzesz do momentu w którym nie będziesz sobie wyobrażał dnia bez treningu. Zależnie od naszego samozaparcia warto sobie zadać pytanie czy jesteśmy osobą na tyle upartą by wytrwać w domowych treningach – jeżeli nie, to dobrym bodźcem zewnętrznym będzie nabycie na przykład karnetu na siłownię czy do klubu fitness.

Mierz siły na zamiary

Pamiętaj, że cele osiąga się z czasem i ograniczenia swojego ciała trzeba pokonywać stopniowo, a nie od razu. Nie rozpoczynaj zatem od treningów, które będą doprowadzały do skraju sił lub wręcz je przekraczały, bowiem jest to prosta droga do tego by szybko się wypalić i odpuścić. Przetrenowanie prowadzi też do kontuzji i w praktyce bardziej zaszkodzisz swojemu zdrowiu, niż je poprawisz. Fitness powinien też sprawiać przyjemność, więc należy opracowywać treningi tak by były dla nas wymagające, ale realne do wykonania i nie skrajnie wyczerpujące. Z czasem zaczniesz realizować je z większą swobodą i będziesz mógł zwiększać intensywność, osiągając lepsze efekty.

Rozpoczynając przygodę z fitnessem warto zadbać o odpowiednią motywację i podejście do tematu rozważnie, by dbać o swoje zdrowie i wytrwać w postanowieniu. Od tego trzeba jednak zacząć – zamiast snuć plany, działaj, a czyniąc to mądrze szybko sprawisz, że fitness stanie się istotnym punktem codziennego życia.

3 KOMENTARZE

  1. Osoby, które po raz pierwszy zamierzają iść na zajęcia powinny zainteresować się lekcjami pokazowymi przed podjęciem decyzji o wykupieniu karnetu. W kolejnym kroku, gdy motywacji nie brakuje warto jak najbardziej przystąpić do treningów pod okiem doświadczonego trenera.

    Pozdrawiamy
    Harderfit
    https://harderfit.eu/

  2. Warto też zadbać o odpowiedni ubiór. Mimo wszystko ubrania sportowe zapewniają komfort w czasie ćwiczeń co, ma bezpośredni wpływ na to, że zaczynamy lubić aktywność fizyczna.

  3. Jeśli nie mamy wiedzy jak zacząć, to warto umówić się na spotkanie z trenerem, na pewno poinstruuje nas o tym, jaki ubiór jest niezbędny, jaka dieta itp. Każde zajęcia dla początkującego są tak zwanymi zajęciami wprowadzającymi i tam trener odpowiada na wszystkie pytania i doradza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here